. Deutsche
Forschungsanstalt für Segelflug. IX
|
|||||||||
<< | |||||||||
Det var oplagt at når man kunne anvende raketter til at forkorte et
startafløb,
|
|||||||||
|
|||||||||
Erich Klöckner var meget fascineret af Zitters landinger, hvor han i
1000 m højde udløste bremse skærmen og dykkede stejlt ned mod pladsen.
Der blev gennemført forsøg med dykvinkler på op til 80º ! |
|
||||||||
Lige over jorden slap han skærmen, rettede op, fladede ud og sluttede af
med et hurtigt skud fra bremseraketterne.
Et fuldt lastet transport glideplan kunne bringes til fuldt stop på 9 m
!
Herman Zitter var den første der afprøvede en DFS 230 med et batteri af små bremse raketter monteret i næsen. |
|||||||||
|
|||||||||
Et lille taktisk fif blev det næste skridt i udviklingen.
Sammen med bremseraketterne blev der installeret små røg raketter, der under opbremsningen totalt indhyllede svæveplanet i et røgslør, så evt. tropper usete kunne landsættes.
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
<< Home |