Deutsche
Forschungsanstalt
für Segelflug.
|
||||||||||
<< |
|
|||||||||
|
||||||||||
Fritz Stamers testflyvningsafdeling lavede, i samarbejde med Dr. Trutz Fölsches afdeling for teknik, en 3 m lang bom med en hydraulisk dæmpet svivel-arm og en vægt på 150 kg. Flyene blev udstyrede med en solid universal kobling, så slæbeflyet såvel som det trukne fly kunne frigøre bommen. |
|
I den næste udgave blev slæbeflyets kobling udstyret med et friktions bremset kugleled,
så den nu 1m lange bom kunne bevæge sig i
alle retninger. Kugleleddet blev videreudviklet så graden af bevægelighed kunne styres og den version gik så i produktion. |
||||||||
Trækstang systemet blev også afprøvet på en He 111 og en Dornier 17. .
Det
endelige bevis for trækstangs systemet
anvendelighed blev fremvist ved at slæbe en
Gö-242 med 30 mand ombord efter Dornier'en.
|
||||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
Dr. Fölscher var med til de indledende forsøg med trækstangs systemet, men efter følgende ulykkelige hændelese, blev de overtaget af Kurt Oppitz, Herman Zitter og Karl Schieferstein. | ||||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
<< Flyslæb med kort slæbetov |