|
|||||||||||||
Deutsche
Forschungsanstalt
für Segelflug. II
|
|||||||||||||
<< | |||||||||||||
Troppetransporter
i flyslæb med langt slæbetov var i 1930erne blevet rutine, men var
stadig umulige at gennemføre om natten og i dårligt vejr under IFR forhold. Piloten i svæveflyet skal kunne se slæbeflyet. Derfor blev der gennemført forsøg med kortere og kortere slæbetov, helt ned til 1,5 m længde. |
|||||||||||||
Herman Zitter og Karl Schieferstein startede disse forsøg med en Heinkel He 72 og Gö-3 Minimoa svæveflyet, Wolf Hirths 17 m udgave af supersvæveren Moazagotl (20 m).
De blev til sidst i stand til at flyve om natten,
såvel som lange færgeflyvninger i skyer med en DSF 230 trukket efter en Ju 52. |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
|
||||||||||||
|
|||||||||||||
<< DFS intro | Flyslæb med trækstang system >> |