Missed the Frame ?

 
 

Jeg har i mellemtiden glemt hvad aftaler der foreligger om projektet vedrørende betaling for hoteller/mad, skiltebil/chauffør, benzin, reparationer på bil/udstyr osv.
Så jeg beder C2 faxe mig evt. korrespondance vedrørende den slags.
Min tillid til C’s projektplanlægning / håndtering kan ligge på et lille sted, så jeg må hellere få alt på det rene. Også set i lyset af at G havde fået besked om at måleoperatøren ville ankomme til Addis den søndag. (Il Dottore G.B, Italia kunne ikke gøre det bedre). G kan ikke undgå at finde ud af at det er løgn i deres hals.

Var det for at give G en presball til at få FWD’en til landet?

Da jeg forelægger D datoen for sidste afrejse og generelle utilfredshed med planlægningen, møder jeg kun forståelse.

G2 indvilger i evt. at tage afsted i stedet for, sender sit pas til Stockholm og starter vaccinationsturen.

 

 

Jeg planlagde at ringe til G i Addis for at få noget information den vej. Men ville først have genopfrisket aftalerne mellem C2 og D.
Har rykket C2 for faxe om aftaler, uden resultat.


Udbredelse af Gul Feber.

 Tirsdag d. 21. november

AD ringer og fortæller at passet med det nye visum er kommet tilbage fra Stockholm.
Vi aftaler at hun foreløbig beholder det, og at vi ikke fortæller det til nogen...

 Onsdag d. 22. november. 

U har hørt fra en i C, som lige er vendt hjem fra Etiopien, at deres udstyr, inkl. FWD vistnok, er lige ved at komme ud af tolden i Addis.

 Torsdag d. 23. november. 

Nu skulle det være ganske vist !
Der er gået en frustrerende måned med aflysninger, hvor jeg har været ude af stand til at lave bindende aftaler med nogen eller give mig i kast med noget som helst, der varede længere end en uge.

MD ringede og sagde at så er det nu! og det er rigtigt... AD tager sig af det praktiske.

Men der er lige et par småting først:

Jeg skal ud i Københavns Lufthavn og demonstrere GTesteren mod deres SAAB friktionstestere, rydde den hvide bil op efter at Bb har været på borearbejde, gøre den og det lille faldlod klar, så polakkerne som skal leje det kan gennemskue indretningen og derefter overlade resten til Q-afdelingen, da polakkerne ikke som planlagt kan komme i morgen fredag og blive instrueret af mig. De kommer måske mandag, men da er jeg sandsynligvis taget afsted.
Måske.

G2 må så overtage målejobbet i Åskov og bagefter køre HWD’en til Esbjerg, fordi S skal låne det.
Jeg skulle have været til Manchester og måle, hvis Etiopien ikke kom istand inden d.25.
Muligvis overtager G2 også dét projekt, men han kan ikke komme til Danmark (han bor i Tyskland), endsige England, da hans pas er i Stockholm for visa til Etiopien!, så jeg må også sørge for at bil og faldlod bliver måleklare; både til Åskov og England’s jobbene.

.......

AD kunne ikke skaffe en ordentlig billet til Addis på søndag. Alt udsolgt...

Det eneste hun kunne tilbyde mig søndag, var en billet til Frankfurt, derfra videre til Nairobi med en overnatning og så videre (tilbage) til Addis mandag morgen.
C forlanger at deres ansatte bruger deres weekender til at rejse i. Uden betaling.
Den slags har vi heldigvis undgået i D, så jeg accepterer lørdag morgen kl.7:05, med ankomst Addis ca. 21:00 lørdag aften. Så må vi se hvad der kan ske søndag. (D har heller ingen tradition for overtidsbetaling, så søndagsarbejde er udelukket).
Måske bliver der en chance for at se byen.

.......

Demonstrationen af GTesteren i Kastrup gik ikke særlig godt.
Enten havde de glemt vi kom, eller også havde kommunikationen svigtet. Men de så da GTesteren, fik brochurer og kort udleveret, og lovede at vi også nok skulle få tilbud næste gang de skal have friktionsmålt.

Der skete et lille uheld med hanen på vandtanken, så der løb en frygtelig masse vand ud i bilen og i mine sko.

Og så var der demo for nogle høje herrer fra det polske vejministerium om eftermiddagen.

 Fredag d. 24. november. 

Den blå bil med HWD blev klar til Åskovjobbet, inklusiv pakkeliste, Carnet og instruktioner til G2 for videresendelse til England.

Den hvide bil med FWD klar til Polen med pakkelister, instruktioner og dokumentation.

Der blev gjort ihærdige forsøg på at tørre den blå bil efter vanduheldet i Kastrup.

Til sidst fik jeg fundet forskellige jernstænger og bolte og dimser frem til G i Addis og pakket i 2 næsten håndter-bare “pakker”.

  Og så hjem og pakke, hvad jeg nu, foruden en tandbørste, kan forestille mig jeg får brug for i Etiopien.
Det er første gang jeg tager på målejob uden selv at have udstyr, værktøj og reservedele med.
Det får det til at kildre i maven.
Har de det nødvendige værktøj?
I hvilken tilstand er udstyret?
Skal jeg bruge en masse tid på ligegyldigheder eller en hovedreparation først?
Og så i seng.
Klokken er snart 21.

 

 
 

Next >>